Hi havia una època en què les empreses organitzaven grans conferències de premsa per explicar els seus milionaris beneficis, en què els bancs i les caixes competien per saber qui s’havia embutxacat més clients i quan els rics no tenien cap problema de fer ostentació dels seus diners. En canvi, les seves organitzacions funcionaven com centres opacs i allunyats de l’opinió pública. Els seus clients, consumidors o usuaris sabien molt sobre els diners que aquestes empreses guanyaven però molt poc sobre el seu funcionament intern.

Això és una de les coses que aquesta crisi, que encara patim, s’ha emportat per endavant i potser de forma definitiva.

La comunicació empresarial ha canviat de dalt a baix. Les organitzacions han d’esdevenir cada vegada més transparents i obertes per poder ser millor valorades pels consumidors. Aquelles que viuen tancades en el seu món endogàmic corren el risc de ser rebutjades per la societat. El públic, exigent i responsable, vol conèixer bé allò que compra, necessita o consumeix, abans d’adquirir-ho. Les xarxes socials, com no, actuen com a vacuna contra l’opacitat. És molt senzill: o la pròpia organització s’explica com ella vol o vindrà algú de fora i ho explicarà com vulgui.
O sigui, o fas el relat o no ho dubtis, algú el farà el teu.

Per Jordi Juan
Director de Vitamine!