Temporada històrica del FC Barcelona amb la consecució del triplet (Lliga, Copa i Champions). I temporada històrica per als aficionats blaugrana que gràcies a les noves tecnologies han pogut veure imatges fins ara inèdites dels seus ídols i gaudir dels èxits d’una manera més propera.
Instagram apropa els jugadors a l’afició. Les marques s’han adonat del seu potencial, així com també ho han fet els clubs i els propis jugadors. Els mitjans de comunicació perden protagonisme, quan la informació la proporcionen els mateixos protagonistes a través dels seus canals personals.

El FC Barcelona va donar la benvinguda a Aleix Vidal per Instagram d’una forma original dibuixant una caricatura del jugador i anuncia els gols que hi ha durant el partit amb una atractiva infografia. També mostra imatges de com els jugadors celebren els títols dins el vestidor , o desvetlla com seran les equipacions de la propera temporada; una excel·lent eina de màrqueting.

Però a banda del compte oficial del club, els més seguits i originals (o potser els podríem definir com a espontanis) són els dels propis jugadors. A qui no li sembla curiós veure com Neymar s’exercita al gimnàs de casa seva o quines habilitats té Gerard Piqué jugant a la Play Station o fins i tot com Jordi Alba presenta en societat a la seva parella

Sense cap mena de dubte “o rei” dels instagramers a can Barça és Dani Alves. El brasiler no té secrets i ens ha ensenyat com canta, com vesteix , com s’entrena al gimnàs, com juga amb els seus fills , com fa turisme per Barcelona amb la família o fins i tot la seva cara més solidària.

Els jugadors s’estan convertint en els protagonistes dins i fora del terreny de joc i ens estan compartint imatges que poques vegades abans ens havien ensenyat els mitjans de comunicació. Ja hi ha hagut clubs que han hagut de publicar un codi de conducta per controlar els posts, tuits i instagrams dels jugadors. I és que són ells els que marquen l’actualitat i els que podrien començar a decidir què és i què no és noticiable. Una oportunitat que han de saber aprofitar els periodistes i una possible amenaça a la que han d’estar alerta els clubs.

Pau Pujadas