Cada cop m’agrada menys el tema del blogmàrqueting, simplement per-què és un concepte que s’ha anat devaluant degut al seu ús abusiu. I ja se sap que quan algú abusa d’una cosa -per molt bona que sigui- acaba viciant-se i perdent la seva eficàcia. Aquests blogs que igual et recoma-nen una crema per a les mans, un cotxe o un llibre de decoració de pas-tels: o aquells bloguers que han esdevingut autèntics professionals d’allò de: “Envia’m el producte que ja el provaré i et faig un post”, estan estripant el concepte de prescriptor i influenciador. Ser prescriptor ja s’ha con-vertir en una professió. Hi ha tanta saturació i tan poc criteri en els mis-satges, que aquests ni prescriuen ni molt menys influencien. Tanmateix, n’hi ha qui encara insisteixen en incloure l’apartat de blogmàrqueting en cadascun dels plans de comunicació. Gairebé és una qüestió de protocol. Crec que la fórmula ideal passa per pensar detingudament si el nostre producte té o no cabuda en aquesta estratègia. Si la nostra conclusió és que realment paga la pena, llavors ho haurem de fer el millor possible:

No facis mai un enviament massiu d’informació a tots els bloguers d’un sector determinat. Selecciona bé la persona, passeja’t pel seu blog i destaca les raons del perquè has decidit contactar amb ell/ella.

Construeix un missatge concret (sense floritures) i personalitzat i, sobretot, intenta cridar la seva atenció. Dóna-li un tracte correcte i tota la informació que necessiti (dades, fotos…)

– Molts d’ells, a canvi, us demanaran una retribució pel servei. Això té un nom: patrocini. No és pas una col•laboració. N’hi ha que són tan professionals que fins i tot tenen tarifes segons el dia i l’hora que publicaran el post. Jo no entro en aquest joc, però cadascú és lliure de fer el que cregui més oportú. Si el meu producte o servei t’interessa i vols parlar-ne perquè t’agrada, endavant. És tan simple com tot això. Estic disposada a pagar per la publicitat explícita, però no per una prescripció encoberta.

– És imprescindible mesurar realment l’impacte. Analitzar si realment ha pagat la pena i la difusió bloguera ha transcendit, ens servirà per a ser realistes i valorar justament l’eficàcia de l’acció.

Helena Abellán