Mentre que gairebé a tots els fòrums de debat i de formació relacionats amb la publicitat i el màrqueting s’està parlant d’apropar-se al prosumidor (el nou consumidor molt més professionalitzat i exigent que anys enrere) des dels missatges no intrusius , que respectin els seus interessos i sobretot que li aportin un contingut de valor i d’entreteniment, arriba Facebook i adopta una de les mesures més agressives de la seva història: mostrar vídeos publicitaris que es reproduirien automàticament .

I com no podia ser d’una altra manera això serà així tant si veus Facebook des del teu ordinador com si ho fas des del mòbil, amb la qual cosa la nostra tarifa de dades es veurà considerablement minvada al haver de consumir més dades per a la descàrrega. Vaja, que tot són avantatges per a l’usuari (mode irònic ON)
En aquests moments el sector de la publicitat viu dies convulsos on, o es reinventen o moren, i tot i que no crec que la publicitat convencional desaparegui (almenys de moment ) necessita reconciliar-se amb el consumidor.
O les marques s’identifiquen i connecten amb els usuaris per aconseguir deixar una impressió positiva en els usuaris o per descomptat amb iniciatives totalment agressives com aquestes el prosumidor donarà l’esquena a aquestes marques, i potser fins i tot a les plataformes. I aquest enfocament molt més proper al consumidor és un dels pilars del branded content . Si et ve de gust llegir alguna cosa fresc i divertit escrit per Territorio Creativo en aquest post ens expliquen quines són algunes de les mentides més habituals sobre el branded content.

Helena Abellán