Fins a quin punt les casualitats són això, casualitats? Si, ja sé que això d’incloure cites a les entrades dels blocs queda molt pedant, però em ve com anell al dit per al tema que intento tractar. Estic parlant de Voltaire i de la seva frase eloqüent “La casualitat no és, ni pot ser més que una causa ignorada d’un efecte desconegut”, que il•lustra a la perfecció el cas del directiu d’HTC Peter Chou i la seva trepidant cursa a cavall d’una Honda de color verd pels carrers de Barcelona. Un bon samarità barcelonès va rescatar el directiu d’HTC d’un embús monumental que li impedia arribar a temps al Mobile World Congress, la cita més important de l’any pel que fa a telefonia. Aquest motorista anònim d’uns 45-50 anys que pilotava una Honda Scoopy, va aconseguir que el CEO acudís puntual a la inauguració de l’esdeveniment.

No és inversemblant, però hi ha molts elements que ens fan pensar més en una estratègia de màrqueting que en una d’aquestes casualitats que ens acompanyen diàriament: un ciclomotor Honda Scoopy, la moto amb més presència a BCN ofereix una imatge de rapidesa i eficiència: t’ajuda a escapar dels embussos de la ciutat Comtal. Casualment el ciclomotor és verd, el color de HTC. D’altra banda ens trobem amb Barcelona, que ofereix una imatge de ciutat totalment bolcada als visitants i assistents a aquest tipus d’esdeveniments així com el nostre el caràcter obert i hospitalari. Segueixo dient que sí, que pot ser que tot això sigui fruit de l’atzar, de la més pura xamba, però hi ha alguns caps per lligar que segueixen apuntant cap a la versió més marquetiniana de l’assumpte: Com es va comunicar Peter Chou amb el motorista? En anglès? Precisament aquí, que no ens caracteritzem pel nostre altíssim nivell d’anglès i sobretot en aquesta franja d’edat. Portava un segon casc a lliure disposició per a qui ho necessités? I què hi ha del taxista, no té res a comentar sobre tot això?

Arran d’aquesta tripijoc de casualitats, HTC ha llançat una campanya per a localitzar el suposat heroi a través de les seves xarxes socials, tant a Facebook com a Twitter amb el hashtag #HTCseeksBiker. A això cal sumar-li que alguns mitjans de comunicació s’han fet ressò de la gesta del motorista anònim i que introduint les paraules scooppy 50 a Google, el tercer resultat que ens apareix és el de la notícia en qüestió ens genera un dubte: aprofitar una bona oportunitat fruit de la casualitat o generar-la per tu mateix ? Aquesta és la qüestió.

P.D. Happy ending: Doncs si, HTC va saber aprofitar una d’aquestes casualitats. El motorista fantasma ha aparegut, es diu Obdulio Herrera i després de deixar la seva filla a l’escola va recollir al directiu d’HTC. Bravo per la capacitat de convertir una eventualitat en una oportunitat

Sandra Oriol