Darrerament hi ha una proliferació d’ofertes de cursets per a formar-se com a Community Manager i són molts qui, davant la precària situació laboral, s’ho plantegen com una sortida professional. És cert que es tracta d’un perfil molt sol•licitat en aquests temps, però també és cert que un Community Manager no es formarà només pel fer d’assistir a un curset on line de 20 hores promocionat a preus irrisoris en qualsevol plataforma de venda grupal.
Per esdevenir un bon Community, a més de tenir amplis coneixements tècnics sobre les plataformes, estar en constant reciclatge i formació (a les xarxes socials les coses canvien en un tres i no res) i de conèixer bé el sector i l’activitat de la marca en què es treballa (tot això son aptituds que hom pot aprendre), cal disposar de certes actituds que no s’aprenen, sinó que es tenen o no es tenen.

Ens ha agradat aquesta infografia que recull els principals trets d’un bon Community. Inclou certes actituds fonamentals com ara la de ser crític amb la marca i amb les opinions externes dels usuaris, comptar amb la capacitat d’humanitzar i apropar la marca a través d’unes bones qualitats comunicatives i, sobretot, tenir clar que les xarxes socials han permès entendre la comunicació de manera que l’usuari pugui recuperar el paper actiu que els mitjans tradicionals li han arrabassat durant molt de temps.
Ens agradaria deixar clara una cosa: el Community no és “aquell que no treballa i està enganxat tot el dia al Facebook”. Ans al contrari, si fa bé la seva feina es tracta d’un professional molt ben format i especialment capacitat. No és el mateix un Community Manager que el conegut Sobrinity Manager, aquell familiar que “va fer un curs l’estiu passat i, com és jove i està tot el dia pliki pliki amb el mòbil, sap com funciona tot això del Twitter i de l’Instagram”.

Per Helena Abellán

Community manager