El 2016 està a tocar, i el nou any comença amb una excel·lent notícia. A partir del 12 de gener s’inicia la fase de llançament del domini .barcelona. Sens dubte aquest nou gTDL (domini de nivell superior o top-level-domain) és un dels més esperats, ja que Barcelona és una de les ciutats europees més populars i aquesta serà l’oportunitat per a moltes marques d’establir una relació més estreta amb la Ciutat Comtal. Londres, Berlín o París ja compten amb el seu propi domini, però Barcelona serà la primera ciutat espanyola a disposar del seu.
El punt de mira d’aquesta iniciativa està posat en els turistes, per descomptat, però també en empreses i professionals que estiguin interessats en un negoci o institució que desenvolupi la seva activitat des de Barcelona.

No hi haurà restriccions en la sol·licitud (qualsevol professional o marca podrà demanar el domini .barcelona) encara que sí que s’establiran unes prioritats i fases de petició:

Fase 1. De gener al 15 de març:
– Marques validades al Centre d’Informació de Marques (Trademark Clearinghouse o TMCH)
– Administració Pública amb competències a la província de Barcelona
– Marques locals no validades al TMCH però sí relacionades amb Barcelona
– Entitats legalment establertes a Barcelona
– Qualsevol persona, legal o jurídica

Fase 2. A partir del 21 de març:
A partir d’aquest moment entrarem a la fase lliure, en què qualsevol persona o marca, tot i no complir amb els requisits anteriors, podran sol·licitar el domini.

La prereserva és gratuïta, i les altes i renovacions, segons fonts de proveïdors que hem consultat, rondaran els 60 € anuals. Tot i així, alguns proveïdors ofereixen la possibilitat de fer una reserva durant la fase de llançament per un cost aproximat de 150 €.

Por Helena Abellán