Ja fa uns quants mesos que l’algoritme de Google ha canviat, fet que per suposat ha comportat un canvi de concepte en tot allò relacionat amb SEO. El posicionament orgànic que ens ofereixen els cercadors es regeix ara per unes altres normes i per una forma molt diferent d’entendre les pàgines web.
Amb el SEO tradicional que fèiem abans del Colibrí (actual algoritme de Google) es valorava molt més l’ús de poques paraules i molta densitat de les mateixes per així licitar per aquests mots amb els teus competidors directes en relació al seu ús. Amb el SEO actual es treballa amb molta densitat de paraules, amb sinònims que amplien les possibilitats d’indexació i que disminueixen el risc de penalitzacions. Treballarem amb paraules clau long tail per minimitzar el risc de no posicionar-nos per aquests conceptes. Abans es repetien paraules clau, ara es valora més diversificar amb sinònims i conceptes cada cop més semàntics.
Els links al SEO tradicional es negociaven i es va parlar molt de les estratègies de linkbuilding. Bé, amb el SEO actual els links es guanyen i s’aconsegueixen a través de contingut interessant i no de negociacions comercials d’intercanvi de links. El nostre contingut ha de convidar de manera natural a que se’ns enllaci.
Al SEO tradicional, les xarxes socials ni tan sols existien. Al posicionament orgànic actuals als buscadors el trànsit que ens arriba des de les xarxes socials és especialment beneficiós i no només això, sinó que les xarxes socials són elementals per aconseguir millorar els resultats de posicionament a través de la compartició de continguts mitjançant les plataformes socials com Facebook, Twitter, Google Plus,…

Resumint: ara s’ha de pensar en contingut actualitzat i de qualitat. L’ordre de prioritats per als spiders de Google ha canviat i ja no serveixen de res les pàgines buides de contingut però treballades des d’estratègies tècniques que permetien que estiguessin molt ben posicionades.

Helena Abellán