Quan els gegants tecnològics com Facebook o Google decideixen prendre mesures en una direcció concreta és símptoma inequívoc de que van per bon camí. Aquesta setmana Google ha presentat Accelerated Mobile Pages (o AMP), cosa que Facebook ja va fer al seu dia amb Instant Articles. El cercador ha ideat un mètode perquè les pàgines que se serveixin per ser visualitzades als mòbils siguin molt més lleugeres, triguin molt menys en carregar-se als nostres dispositius i, per tant, la nostra experiència de navegació sigui molt més positiva tant a nivell d’usabilitat com de consum de dades i / o bateria dels nostres mòbils.
No volem aprofundir en els detalls tècnics d’Accelerated Mobile Pages sinó més aviat apuntar una sèrie de preguntes que, als qui treballem en comunicació online, ens segueixen deixant perplexos:

Com és possible que grans empreses i institucions segueixin comunicant a través de sites que ni tan sols són responsive? De què serveix plantejar-se estratègies de remàrqueting si estem treballant amb newsletters que no són llegibles des del mòbil? Pensem en solucions per optimitzar el posicionament de la nostra web en cercadors, invertim en SEM i ens oblidem d’una cosa tan senzilla com adaptar-nos al que l’usuari vol. La nostra web, la nostra comunicació no pot ser únicament com nosaltres vulguem sinó com els usuaris reclamen que sigui.
És evident que els usuaris ens veuen i ens consulten des dels seus mòbils en un percentatge prou gran com perquè Google i Facebook apliquin solucions tecnològiques d’aquest tipus. Ara només ens falta que siguem capaços de respondre de manera coherent a allò que ja no és una tendència sinó una realitat massa evident.

Helena Abellán